У залі ісламського культурного центру ВАГО «Альраїд» м. Сімферополя 27 березня відбулася V Всеукраїнська науково-практична конференція «Естетичний розвиток особистості як джерело формування духовно-етичного виховання дітей і студентської молоді в сучасному суспільстві» для педагогічних працівників загальноосвітніх, дошкільних і позашкільних навчальних закладів Автономної Республіки Крим. Організаторами заходу є ВАГО «Альраїд» спільно з Міністерством освіти і науки, молоді і спорту АРК, а також низкою навчальних закладів півострова.
У конференції взяли участь фахівці у сфері шкільної, дошкільної і позашкільної освіти, і крім того — вчителі загальноосвітніх навчальних закладів, що беруть участь в апробації програми «Філософія для дітей».
Відкриваючи форум, професор Мухіддін Хайруддінов зазначив, що вп'яте у стінах ВАГО «Альраїд» проводиться настільки авторитетний і важливий захід і відрадно, що питання естетичного виховання підростаючого покоління хвилюють наше суспільство: не лише вчителів і вихователів, але також батьків, людей з різними політичними і конфесійними поглядами.
Естетичне виховання дітей — безперервний процес
Начальник управління дошкільної і позашкільної освіти Міносвіти і науки, молоді і спорту АРК Валентина Бойко висловила подяку організаторам конференції і керівництву ВАГО «Альраїд». «Естетичне виховання молоді — це безперервний процес і наша конференція — ще одна цеглинка у справі виховання нового покоління».
Перший заступник міністра культури АРК Аріна Новосельська підкреслила, що Міністерство культури в співпраці з ВАГО «Альраїд» проводить багато заходів, спрямованих на забезпечення гідного виховання підростаючого покоління, і завжди готове надати методичну і практичну допомогу.
Голова ВАГО «Альраїд» Алі Мохаммад Таха, вітаючи учасників конференції, висловив подяку педагогам за величезний внесок у справу виховання підростаючого покоління. Він зауважив, що Бог створив красу, і процитувавши слова Пророка Мухаммеда: «Аллаг красивий і любить красу», зазначив: «І ми повинні удосконалювати свою внутрішню красу. Наш культурний центр став своєрідним майданчиком для міжкультурного, міжконфесійного діалогу і місцем об'єднання всіх зусиль щодо питань і проблем, які хвилюють наше суспільство».
Чому випускники покидають школу з заниженою самооцінкою?
Декан факультету психології ТНУ доктор психологічних наук Євгеній Чорний підняв важливе питання: чому випускники покидають школу з заниженою самооцінкою? Учитель школи № 2 Аделіна Арсланова поділилася досвідом роботи з упровадження проекту «Філософія для дітей». Малята вчилися визначати, хто такий друг, які його якості, як визначити чи друг поруч і відрізнити друга від просто знайомого.
Голова ревізійної комісії ВАГО «Альраїд» Сейран Аріфов розглянув у своєму виступі питання єдності внутрішньої гармонії і зовнішньої краси людини. За його словами, духовна внутрішня краса людини в ісламі нерозривно пов'язана з внутрішньою гармонією особистості.
Муфтій ДУМУ «Умма» Саід Ісмагілов висвітлив питання щодо багатоманітності підходу до визначення і трактування краси і прекрасного в різних культурах і релігіях. Те, що вважається красивим і духовно піднесеним в одній культурі, може не бути таким в іншій, проте це не є причиною для зверхнього ставлення до іншої думки. Педагогам варто пам'ятати про це і прищеплювати своїм вихованцям уміння сприймати бачення краси, що відрізняються від їх власних поглядів, як щось природне і таке, що має право на існування.
«Підніми свій погляд до небес — хіба ти знайдеш розлад і недосконалість?»
Голова громадської організації «Емель» Муслім Дервішев зазначив, що віра в Корані трактується красиво і через красу. У Сурі Мульк Аллаг говорить: «Підніми свій погляд до небес — хіба ти знайдеш розлад і недосконалість?»
Окрім фізичної краси в людській культурі сформувалося уявлення про етичну, духовну красу. Ця категорія застосовується щодо людей незалежно від їх віку і статі і визначає ставлення до мудрості, чесності, врівноваженості, порядності людини.
Естетика ісламу відрізняється від світської естетики тим, що має дуже чітко визначені критерії й узгоджується з природою людини і її совістю. Вона підпорядкована єдиній, вічній і непорушній Божественній концепції, у той час як естетика світська не має єдиної змістовної концепції, а розуміється лише як сукупність вельми неконкретних канонів, визначених абстрактними ідеалами й умовними цінностями, які, як правило, змінюються з калейдоскопічною швидкістю залежно від примх мінливої моди.